2009. május 21., csütörtök

Epres túrótorta




A héten eltettem egy pár liter bodzaszörpöt. Nagyon szeretem a bodzát és gondoltam, hogy csinálok egy bodzás fánkot (recept itt az oldal alján) de elméreteztem a mennyiséget és arra nem maradt már bodza. Önmagában a bodzaszörpből nem jutott eszembe semmilyen desszert ötlet de aztán a párom hazaállított két kiló gyönyörűséges eperrel. Az eper és a bodza frigyéből pedig csak jó szokott kisülni, így lett ez a tortácska.

Hozzávalók 10 szelethez (18 cm-es tortaformához):

2 púpozott ek liszt
1 púpozott ek keményítő
3 tojás
3 ek cukor
1 kk sütőpor

fél kg eper
250 gr túró
3 dl joghurt
1 citrom leve és héja
cukor ízlés szerint
1 csomag zselatin
1,5 dl bodzaszörp

A tortaformát kibéleljem sütőpapírral, a sütőt bemelegítem 180 fokra. A tojásfehérjét felverem a cukorral kemény habbá, a lisztet, a keményítőt és a sütőport összeszitálom. A tojássárgát habosra keverem, majd váltakozva, óvatos keverés mellett hozzáadom a fehérjét és a lisztes keveréket. A tésztát a formába öntöm és megsütöm. Hagyom kihűlni és két lapra vágom.
Az epret megmosom, lecsumázom, félreteszek egy pár egyforma szemet a díszítéshez. 4-5 szemet összepépesítek, a többit félbevágom.
A zselatint beáztatom a bodzaszörp felébe (ha túl sűrű a szörp akkor egy kicsit higítani kell). A túrót áttöröm szitán, hozzáadom a joghurtot, belereszelem a citromhéjat, beleszűröm a citromlevet és ízlés szerinti mennyiségű cukrot adok hozzá. A zselatint felolvasztom, majd kanalanként hozzádolgozom a túrókrémet. A krémet két részre osztom, az egyik felébe belekeverem a pépesített epret.
Mindkét piskótalap vágott felét meglocsolom bodzaszörppel. A kapcsos tortaforma oldalát újra kibélelem sütőpapírral, belehelyezem az alsó piskótalapot, beborítom felezett eperrel és ráöntöm az epres túrókrémet. Ráhelyezem a második piskótalapot, erre öntöm a sima túrókrémet, majd az egészet a hűtöbe teszem, hogy teljesen megdermedjen a zselatin. Tálalás előtt félbevágott eperszemekkel díszítem.


3 megjegyzés:

berry

na, ezt naaagyon megkóstoltam volna!!! nem tudtam rávenni Pé-t, hogy túrós epertortát süssön a szülinapomra, csak epres lett, de az is nagyon nyami volt.

nagyon jó ötlet a bodzaszörpös izesités, én is nagy szörpgyártó voltam, aztán egyedül ittam mindig, mostmár ihatnák a gyerkők, de itt nincs. :(

zsizzsik

Bodzaszörpöt lehet csinálni szárított bodzából is. Talán úgy találnál, nem?
Még nem csináltam szárítottból de az anyósom esküszik rá, hogy ugyanolyan finom.

Névtelen

Mulberry outlet Guests at the luncheon enjoyed a menu designed and prepared by Newport Beach Marriott executive chef Adrien Sbrana. karen millen dresses outlet

házikoszt   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP